Najnowsze artykuły

Zdrowy przewodnik po soku z aloesu dla...

Cukrzyca jest szeroko rozpowszechnioną chorobą, na którą cierpi znaczna część społeczeństwa. Powoduje ona wzrost poziomu cukru we krwi powyżej...

Czytaj Więcej

6 ruchów jogi, które pobudzą Twój metabolizm

Kołysałeś biodrami z boku na bok na zajęciach tańca brzucha, wsuwałeś i wysuwałeś miednicę podczas Zumby i skakałeś w górę i w dół niezliczoną ilość razy na step aerobiku. Waga wciąż nie drgnęła?

Mamy dla Ciebie propozycję - zapisz się na kurs jogi. Tak, dobrze czytasz. Ale czy joga nie jest zbyt wolna (i nudna!) dla osób pilnujących wagi? To prawda, że wykonywanie asan przy łagodnej muzyce instrumentalnej nie sprawi, że spalisz 500 kalorii na godzinę jak w przypadku spinningu. Podkręci jednak Twój metabolizm i tym samym da Twojemu ciału możliwość szybszego spalania tłuszczu, być może nawet bardziej niż zajęcia spinningowe.

Metabolizm to proces, w którym twoje ciało przekształca jedzenie w energię. Techniki oddechowe jogi zwiększają pobór tlenu i rozgrzewają ciało. To z kolei zwiększa szybkość metabolizmu. Ta starożytna forma ćwiczeń stymuluje i wzmacnia również nasze organy endokrynologiczne, co dodatkowo przyspiesza metabolizm. Co więcej, pozy są zaprojektowane tak, aby topić złogi tłuszczu poprzez rozciąganie, ściskanie i skręcanie ciała.

Więc chwyć matę i zacznij od tych prostych asan:

1. Plow Pose

Znana również jako Halasana

Pozycja ta zwiększa krążenie w tarczycy, nadnerczach i przysadce mózgowej, co prowadzi do uwolnienia dobrych endorfin i hormonów, które równoważą system metaboliczny. Daje to również dobre rozciągnięcie pośladków i dolnej części pleców.

Jak leżeć na plecach i podnieść nogi prosto w górę w kierunku sufitu. Trzymaj ręce po bokach ciała z dłońmi w dół. Naciśnij na ręce i podnieś nogi nad głowę. Staraj się dotknąć podłogi za głową. Przytrzymaj przez kilka sekund i powtórz.

2. Stanie na ramionach

Znana również jako Salamba Sarvangasana

Ta "królowa wszystkich asan" wywróci twój świat do góry nogami i wprawi w ruch twoje uparte komórki tłuszczowe. Podczas tej pozycji, krew pędzi do górnej części ciała, dostarczając dobrą dawkę tlenu do serca i mózgu, a także odżywiając tarczycę, która reguluje metabolizm organizmu. Joga ułatwia odchudzanie z tarczycą.

Jak leżeć na plecach z rękami wzdłuż ciała. Podnieś nogi do góry, aż znajdą się pod kątem 90 stopni, palce stóp skierowane w stronę sufitu. Utrzymaj tę pozycję przez jak najwięcej sekund.

3. Krzesło skręcone

Znane również jako Parivrtta Utkatasana

Wyginanie ciała w nietypowy sposób budzi organy wewnętrzne i pomaga w trawieniu. Dobry układ trawienny jest podstawą dobrego metabolizmu.

Jak stanąć Stań z nogami razem. Zegnij kolana i opuść biodra tak, jakbyś siedział na krześle daleko za sobą. Złącz dłonie przed klatką piersiową. Obróć kręgosłup i przyciągnij prawy łokieć do lewego kolana. Wytrzymaj 30 sekund i zmień stronę.

4. Postawa półksiężyca

Znana również jako Anjaneyasana

Ta asana przyspiesza metabolizm poprzez zwiększenie tętna. Jest to również dobre dla wzmocnienia nóg i otwarcia obszaru miednicy, co czyni go najbardziej korzystne dla tych, którzy siedzą długie godziny w pracy.

Jak stanąć na macie. Cofnij się jedną nogą do tyłu i trzymaj piętę uniesioną z ciężarem na podbiciu stopy. Drugą nogę wysuń daleko przed siebie tak, aby zginając kolano, pozostała nad stopą, nie wysuwając się poza nią. Balansując na piłce stopy z tyłu, opuść ciało w dół, a następnie unieś ramiona w górę w kierunku nieba. Patrz prosto przed siebie lub w górę, jeśli czujesz, że szyja jest wygodna. Pozostań w tej pozycji przez 15-30 sekund, a następnie rozluźnij się i zmień nogi.

5. Postawa mostka

Znana również jako Setu Bandha Sarvangasana

W tej pozycji tarczyca otrzymuje masaż i uwalnia hormony, które pobudzają metabolizm.

Jak leżeć na plecach z ugiętymi kolanami i ustawić stopy płasko na podłodze na szerokość bioder. Przesuń ramiona wzdłuż ciała i lekko dotknij pięt opuszkami palców. Wciśnij stopy w podłogę, zrób wdech i unieś biodra do góry. Trzymaj ramiona pod sobą i staraj się zacisnąć dłonie razem. Przytrzymaj tę pozycję przez 45 do 60 sekund i powoli połóż się ponownie płasko. Powtórz jeszcze kilka razy.

6. Oddech z kołysaniem czaszki

Znane również jako Kapalbhati Pranayam

Zakończ swoją rutynę jogi pięcioma minutami ulubionego ćwiczenia oddechowego Baby Ramdeva. Technika ta może stymulować funkcjonowanie organów endokrynnych, które wpływają na tempo przemiany materii.

Jak usiąść na podłodze ze złożonymi nogami. Trzymaj kręgosłup prosto, zamknij oczy i połóż dłonie na kolanach. Teraz weź głęboki wdech i wydech przez nos, wciągając brzuch w kierunku kręgosłupa. Rozluźnij mięśnie brzucha podczas wdechu i skurcz je ponownie podczas wydechu. Kontynuuj w spokojnym tempie.

Oprócz tych póz, możesz również wypróbować te wspierane przez ekspertów pozy, aby zwiększyć swój metabolizm!